TALK // skinny shaming

by - januára 18, 2017

Ahojte!
Viem, že väčšinou tu prispievam pozitívnymi vecami. Dnes som sa však rozhodla zahrať na trošku vážnejšiu nôtu ako obvykle. Nad touto vecou rozmýšľam už dlhšie. Čakala som však na dobrý moment alebo možno len dobrú social platform, kde sa tejto myšlienke povenovať viac. Možno nie som človek s tisícovým followingom online, ale stále mám nejakú online presence a chcem túto myšlienku vyslať do sveta aj tak.
Témou ako ste si už podľa názvu mohli všimnúť je skinny shaming. Body shaming ako taký je teraz asi jednou z najhorúcejších tém ku ktorej sa chce vyjadriť každý. Značky, bloggeri, youuberi...skrátka každý kto má na ľudí nejaký dopad. Áno je to krásna myšlienka, pokiaľ naozaj hovoríme o rovnosti. Bohužiaľ čím ďalej tým viac si uvedomujem, že všetci títo ľudia sa pozerajú iba na jednu stranu rovnice. A veľmi veľmi často ide len o body positivity, ktorá sa dotýka plnších dievčat. Poviete si veď keď si chudá určite sa máš rada. Veci však nie sú tak celkom čierno-biele akoby ste si mohli myslieť. Na prstoch všetkých svojich končatín neviem spočítať koľko krát som počula vetu: "Preboha ty si ale strašne chudá!". Veľa ľudí si určite povie, že to musí byť fasa život, keď vám to stále niekto pripomína. Dovoľte teda aby som vám tú vetu preložila "Fuj si príšerne vychudnutá." Prišli by ste však za dievčaťom, ktoré je plnšie a povedali by ste "Preboha ty si ale strašne tučná!"? 
Potom prichádzajú na rad tí viac odvážni, ktorý po miliónty raz zopakujú veľmi originálny vtip: "Kde si nechala nohy? Zabudla si si ich doma?". Nie kamoši, za to vy ste si doma asi nechali zmysel pre humor. Väčšinu svojho života som si z toho hlavu nerobila, ale keď teraz vidím všade iba "Majte rady seba a svoje krivky!" idem puknúť od hnevu. Byť normálna nie je len jedna strana spektra. To spektrum je neuveriteľne široké a všetkých farieb, veľkostí a tvarov.
Najviac je smutné to, že na internete sa hania dievčatá navzájom. Mali by sme sa predsa mať rady a podporovať sa a nie si navzájom nadávať. Portrétom dnešnej spoločnosti sa stáva viac a viac to, že chudý ľudia sú najväčšie zlo. A všetky "normálne" ženy by ich spravidla mali nenávidieť. Mrzí ma vidieť youtuberky, ktoré hovoria o svojich problémoch, ako vnímajú samy seba, a vzápätí začnú hovoriť ako sa do veľkosti XS zmestí iba Barbie. Tiež nie som so sebou vždy spokojná a chcela by som pribrať na niektorých partiách, ale nejdem predsa na internet a nezačnem hovoriť o tom ako sa do nohavíc veľkosti L zmestí iba slon...
Byť chudá, neznamená, že ste perfektná. Neznamená to ani, že ste so sebou spokojná, lebo ste chudá. Som spokojná lebo som to ja, lebo sa mám rada taká aká som - normálna. To, že som chudá zo mňa automaticky nerobí modelku, práve naopak. Áno chápem, že štandard dnešnej doby je chudé, vyšportované dievča. Ale nerealistické s veľkým zadkom a plnými prsiami. Nie som jej o nič bližšie ako plnšie dievčatá. A napriek tomu som pod paľbou pomaly už aj častejšie. Pretože je "nemám problémy" a pretože sa "mám určite rada". Dievča ako ja, nie je nikdy tvárou kampane, lebo nie je dosť "perfektná" ani dosť "normálna". Moja otázka teda znie: ak je normálne milovať svoje krivky, prečo nie je normálne milovať aj svoje kosti? 
If you want equality, you have to treat people equally, the big ones, the tiny ones, the short ones, the tall ones, everyone!

Aký je váš názor? Tiež existuje nejaká vec ktorá vás hnevá podobným spôsobom?
instagram: @ifonka_
snapchat: @trumanivana


You May Also Like

9 komentárov

  1. noo ako žena s krivkami, čo celý život čelila kritike a výsmeškom úplne rozumiem trendu "majte radi svoje krivky". Pokiaľ takáto osoba nezačne samú seba akceptovať, sú to len diéty, jojo efekty, výčitky svedomia po jednej čokoláde, plač v kabínke, lebo nič na seba neoblečiem atď. Mne trvalo nejakých 15 rokov kým som sa so sebou vysporiadala a v podstate stále sú veci, ktoré na sebe nemám rada, ale viem, že ich už nezmením a naučila som sa ich akceptovať.
    Rozumiem posmeškom tvojich kamošov, lebo neraz som mala v okolí ženu typicky mužskej postavy, bez pŕs, bez pásu, bez zadku a neraz som od nich počula, že bodaj by mali aspoň niečo zo mňa. V tomto skutočne chápem všetky strany, lebo ideál je mať postavu presýpacích hodín, prsia normálnej veľkosti a normálny zadok. Ak sa niečo tomuto ideálu vybočuje, čiže buď žena plšnia alebo naopak veľmi štíhla, už sú z toho posmešky.. je podľa mňa super, že si napísala tento článok aby ľudia trošku rozmýšľali aj nad druhou stranou..
    Viem, že som ti k nejakému outfitu napísala komentár, že to super vyzerá, lebo si to so svojou postavou môžeš dovoliť, bolo to myslené presne tak, že čo nesvedčí jednej postave (napr.mojej) bude super vyzerať na postave ako je tvoja. Dúfam, že si to nepochopila zle, že môžeš nosiť čokoľvek a nemáš problémy, lebo nie si plnoštíhla :)
    Drew's Beauty

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne za tento komentár :)) som veľmi rada, že to bolo zobrané z tvojej strany práve takto lebo uprímne som do tohto článku išla s trochu malou dušičkou ab ysom náhodou niekoho neurazila alebo aby to nevyznelo niečo typu "máš všetko prečo potrebuješ na seba otáčať pozornosť veď už si vychudnutá" atď. Som teda veľmi veľmi rada, že sa to stretlo takto s pochopením :)) Určite som ten komentár nebrala v zlom nemaj boja pochopila som to presne tak ako píšeš :)))

      Odstrániť
  2. Mluvíš mi z duše :) Fakt nesnáším vtípky typu "Ty máš 20 kilo i s postelí" nebo když si dám malou porci jídla, tak posměšné "Se bojíš, abys nepřibrala?" Nevím kdo kdy přišel na to, že když jsme hubené, tak se sebou musíme být spokojená a máme se hrozně fajn. Na svojí postavu si nemůžu ani v nejmenším postěžovat bez toho, aby se na mě všichni podívali s výrazem "děláš si srandu?!" Ano, i my můžeme být nespokojené... Například já jsem sice hubená, ale moje postava je vlastně taková chlapecká - žádné boky, žádnej zadek, žádný prsa. K tomu sotva 160 cm a vypadám sotva na 15. Nikdo by mi nevěřil, že je mi 20. Takže bychom asi měly být zticha, protože co víc chtít, když jsme tak vyhublé a můžeme si dovolit jíst co chceme?
    Jinak mě se na jednu stranu tenhle typ vyhublé postavy dost líbí a úplně miluju vystouplé některé kosti i mezeru mezi stehny, ale vše samozřejmě s rozumem :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Great post dear! <3


    http://www.emma-marie.com

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Great and inspirative post dear! Everyone is beautiful♥

    http://lifella2.blogspot.com/ i'm following you, please follow back♥

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Creative and wonderful tips!I enjoyed your post very much, keep sharing dear!
    For more inspiration you should definitely go MissGrey.ro and take a good look:
    https://missgrey.ro/blog/despre-rochii/unde-putem-purta-rochiile-rosii-de-seara/

    OdpovedaťOdstrániť
  6. mňa sprepačením seru tie našpulene pery pred zrkadlom a ciciny von toto by som normalne prefackala tie ženy :D , inak super článok vieš to tak super popísať tak ako sa má tak ako žena :) my ženy sme silné a my všetko zvládneme určite ešte navštívim tvoj blog pretože máš skvele články ;)

    http://teenmumy.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aaaw tento komentár ma veľmi potešil! :3 ďakujem krásne!! ano sme silné a dáme všetko čo si zaumienime!! :)

      Odstrániť